Nagové jsou etnickou skupinou složenou z nejméně 39 kmenů pocházejících ze severovýchodní Indie a severozápadního Myanmaru. Různé kmeny čítající přes 2 miliony lidí sdílejí podobnou kulturu a tradice a tvoří většinovou etnickou skupinu v Nagalandu se značnou populací v indických oblastech Manipur, Arunahal Pradesh a Assam. Mnoho kmenů Naga tradičně vykazovalo silnou patriarchální kulturu podobnou válečníkovi a lovu hlav. Oblast vesnice, zřetelně rozdělená mezi sousední skupiny, byla základem identity Naga.
Každá vesnice byla rozdělena do určitého počtu klanových území známých jako khels , ve kterých téměř všechny domy chovaly prasata a každý měl svou vlastní odlišnou fyzickou a sociální identitu. Monogamní manželství bylo běžné a věrnost byla vysoce ceněnou ctností. V rámcikhel , rodinná jednotka byla základem identity Naga. V každém khelu se nacházel samosprávný orgán zvaný morung , jehož cílem bylo chránit vesnici tím, že vycvičil mladé muže, aby byli válečníci, a nasměrovali jejich plodnost zpět do komunity.
Starší zprostředkovali kulturu Naga, zvyky a tradice těmto mladým lidem prostřednictvím lidové hudby a tance, lidových příběhů a ústního podání a řezbářství a tkaní. Důležité společenské události, jako jsou oznámení o schůzích, smrt vesničana a varování před hrozícími nebezpečími, byly vydávány z morungů.tlučením kládových bubnů. Všechny kmeny Naga jsou zkušení řemeslníci. Jejich obydlí jsou vyrobena z ozdobně vyřezávaného dřeva a slámy a jsou hýčkána (převážně červenou) barvou. Muži i ženy nosili velké množství šperků, využívali korálky s rozmanitostí, hojností a složitostí, spolu s širokou škálou materiálů, včetně skla, lastury, kamene, zubů nebo klů, drápů, rohů, kovu, kostí, dřeva, semen, vlasy a vlákna. V mnoha kmenech Naga by složité detaily tkaného šálu obvykle určovaly jejich sociální postavení a jednotlivce v určitém khelu.nebo komunita by každá nosila podobné šperky, zesilující jejich vlastní identitu a odlišující je od sousedních kmenů. Uvnitř každého khelu se nacházel dům lebek, který měl každý muž pomoci zaplnit a který ukazoval vítězství jednotlivých mužů v bitvě.
V moderní době kolonizace a ekonomický rozvoj země, na které žijí Naga, vedly k dramatickým změnám v ústředním postavení khelů a rodinné jednotky. Morung od té doby zmizel a zanechal mnoho mladých lidí, kteří měli potíže s připojením se ke své kultuře. S rostoucí tendencí převzít indický způsob života, vysoký respekt ke starším a související systémy kulturního přenosu, stejně jako sociální struktury khela vesnice byla vyvrácena a nahrazena odtažitějším způsobem rodinného života.